...

לשיחת ייעוץ

אחסון וגיבוי בענן – השוואה בין השרותים הפופולריים

פתרונות אחסון וגיבוי בענן

גיבוי ואחסון מבוססי ענן

רובנו מכירים את הביטוי "אסור לשים את כל הביצים בסל אחד". זה נכון במיוחד כשמדובר בקבצים יקרי ערך, תמונות, סרטים, לימודים, עבודה ומידע אחר שחשוב לנו. אם תשמרו הכל באותו מחשב, אתם מסתכנים לאבד את הכל במקרה של קריסת כונן קשיח או במקרה של תקלה רצינית במחשב או שסתם בטעות מחקתם תיקייה יקרת ערך.

 

כיום, אחסון מבוסס ענן (נקרא גם "גיבוי על ענן", שפירושו שהקבצים מאוחסנים בשרתים חיצוניים) אינו יקר כמו בעבר, ולכן גם נהיה נפוץ מאוד בשנים האחרונות הן בקרב המשתמש הבייתי והן בקרב בתי עסק. שירותי גיבוי על ענן משתפרים באופן תמידי, נהיים יותר מתקדמים ונותנים לנו המשתמשים יותר גמישות ויותר אפשרויות. לדוגמא, רוב השירותים מציעים אפליקציות הן לטלפון הנייד והן למחשב אשר מגבות לענן את התמונות והמסמכים שלכם באופן אוטומטי.

יש לשים לב שבמקרים רבים, לא כל הקבצים והתמונות באמת נמצאים על הטלפון הנייד ובמקום זאת אנו רואים רק את שמות הקבצים יחד עם תמונות ממוזערות שלהם (Thumbnail). כדי להיות מסוגלים לפתוח את הקבצים עצמם אנו נצטרך חיבור לרשת אינטרנט.

 

במאמר זה אנו נציג ונשווה בין כמה משירותי הענן הפופולריים ביותר, בנוסף נבדוק גם אילו מהם מספקים שירות של גיבויים מאובטחים ומוצפנים.

תוכן עניינים

Google Drive הוא שירות אחסון מבוסס ענן מבית גוגל, עם למעלה מ-800 מיליון משתמשים שהושק בשנת 2012. נפח האחסון שהמשתמש מקבל מגוגל כלול אוטומטית כאשר פותחים חשבון Google חדש ולמעשה לא צריך לעשות שום פעולה נוספת מעבר ליצירת חשבון גוגל. 

 

הגרסה החינמית כוללת שטח אחסון של 15GB אשר מתחלק בין Gmail, Google Photos ו-Google Drive. תמורת בין 80 ל 400 שקל לשנה, תוכלו לשדרג את השטח מ-100GB עד ל-2TB (המחירים נכונים ל2023, יש לשים לב שהמחירים משתנים), וזה די והותר לתמונות ולקבצים של כל המשפחה לתקופה די ארוכה. לשירות של גוגל יש בנוסף אפליקציה למכשירים ניידים וגם אפליקציות עבור מחשבים בעלי מערכות ההפעלה הפופולריות Windows ו-macOS.

Google Drive
הגרסה החינמית כוללת שטח אחסון של 15GB אשר מתחלק בין Gmail, Google Photos ו-Google Drive

לשירות אחסון הענן של מיקרוסופט OneDrive יש כ-250 מיליון משתמשים והוא הושק בשנת 2007. כמו עם גוגל דרייב, הוא כלול בחינם בעת ההרשמה לחשבון מיקרוסופט, רק שבניגוד לגוגל, כאן תקבלו 5GB "בלבד". במידה שאתם מנויים משלמים לחבילת Office 365, שטח האחסון שלכם יקפוץ ל-1TB ללא כל עלות נוספת.

 

אם אתם לא מנויים ל Office 365 אך רוצים בכל זאת להגדיל את שטח אחסון, תוכלו לשלם בין 10₪ לחודש לבין 40₪ עבור נפחים של בין 200GB ועד 1TB. בנוסף, גם מיקרוסופט מציעה אפליקציות לנייד שדרכם תוכלו לגשת לקבצים שלכם מכל מכשיר ומכל מקום.

 

 

 

• עדכון 27/04/2023
לאחרונה מיקרוסופט ביטלה את התוכנית 'OneDrive עצמאי ‎100 GB' ובמקומה היא השיקה את 'Microsoft 365 Basic' בעלות של 10₪ בחודש או לחילופין 99₪ לשנה. תוכנית זו כוללת 100GB אחסון על הענן ובנוסף היא מציעה תכונות Premium נוספות ללא כל עלות נוספת כגון Outlook למכשירים ניידים.

 

Microsoft Onedrive
5GB חינם לכל משתמש

Sharepoint הוא שירות מבוסס ענן מבית מיקרוסופט שהושק בשנת 2001 המיועד לעסקים, ונכון לכתיבת שורות אלו יש לו מעל ל 200 מיליון משתמשים רשומים. השירות מאפשר לחברות ליצור "אתרי SharePoint" ששם ניתן לשתף: מידע, קבצים ומסמכים עם קולגות, שותפים ולקוחות.

כמו כן בעזרת SharePoint ניתן לגשת ולשתף מידע מכל מכשיר כל עוד למכשיר יש דפדפן אינטרנט. מבחינת נפח אחסון, גם פה כמו ב-Office 365, מיקרוסופט מאפשרת שמירה של קבצים עד 1TB עבור כל משתמש.

SharePoint - עלויות השירות

שירות Sharepoint כלול בכל חבילות Microsoft לעסקים (Microsoft 365 Business) במחיר של החל מ-6$ לחודש (עבור כל משתמש) לחבילה הבסיסית 'Microsoft 365 Business Basic'.

אז מה למעשה ההבדל בין SharePoint ל-OneDrive?

בעוד שגם OneDrive וגם SharePoint הם מוצרים של מיקרוסופט המספקים שטח אחסון על ענן לגישה מקוונת לקבצים, השימוש המורחב שלהם הוא מה שעושה את ההפרד ביניהם. SharePoint היא בעיקר מערכת לניהול קבצים מקוונת ואתר לתקשורת בין מספר אנשים שלדוגמא עובדים במקביל על אותו פרויקט. OneDrive הוא פתרון אחסון על ענן שאנשים משתמשים בו בעיקר כדי ליצור גיבוי מקוון של הקבצים שלהם.

Microsoft SharePoint
החל מ-6$ לחודש לחבילה הבסיסית Microsoft 365 Business Basic

iCloud הוא שירות אחסון על ענן של חברת אפל ומציע את הפתרון המושלם מבחינת סנכרון בין מכשירים עבור משתמשי אפל. לשירות יש כ-850 מיליון משתמשים והוא הושק בשנת 2011. אז אם יש לכם אייפון, מקבוק או אייפד בבית, בהחלט כדאי לשקול קודם כל את השימוש ב-iCloud. עם iCloud ניתן להנות מגיבוי שמתרחש ברקע (באופן אוטומטי) של כל התמונות, הקבצים, המסמכים וקיבצי הגיבוי של האייפון ושל האייפד. ב-iCloud נקבל 5GB של שטח בחינם אך גם פה ניתן לשלם עבור שטח אחסון נוסף.

כמה עולה שטח אחסון נוסף ב-iCloud?

בישראל נכון למאי 2023 המחיר עבור 50GB יעלה לכם ₪3.90 לחודש בלבד. אם זה לא מספיק אפשר תמיד לשדרג לחבילה של ה-200GB במחיר של ₪11.90 לחודש, ואם גם הפעם שטח האחסון יתמלא, ניתן יהיה עבור ₪39.90 לחודש לשדרג לחבילה עם שטח אחסון של לא פחות מ-2TB!

Apple iCloud
5GB חינם לכל משתמש iCloud

אם אתם עובדים במשרד, כנראה שכבר שמעתם על שירות גיבוי בענן דרופבוקס. Dropbox הושק ב2008 והוא אחד מיישומי המשרד הפופולריים ביותר לאחסון ושיתוף קבצים בין משתמשים.

 

נכון להיום יש לו כ-17 מיליון משתמשים משלמים ומעל ל-700 מיליון משתמשים סך הכל. Dropbox עובד כעיקרון כ"כונן קשיח מקוון" ולא כפתרון גיבוי סטנדרטי, אך ניתן להשתמש בשירות זה גם כדי לגבות את התמונות בטלפון. Dropbox כולל 2GB של שטח אחסון בגרסה החינמית שלו, נפח המספיק גדול עבור רבים מהמשתמשים שלו.

כמה יעלה לי שטח אחסון נוסף ב-Dropbox?

חבילת Dropbox Plus הבסיסית הכוללת 2TB תעלה לך $11.99 לחודש. אם 2TB לא מספיק לך יש את חבילת Dropbox Standard העולה $18 לחודש עבור 5TB של שטח אחסון. במידה ומשלמים לשנה מראש המחיר יורד ל9.99$ לחודש עבור Dropbox Plus ו-15$ בלבד לחודש עבור Dropbox Standard.

Dropbox
2GB של שטח אחסון בגרסה החינמית שלו

Backblaze הוא שירות גיבוי בענן אמריקאי שהושק בשנת 2007, ובניגוד לשירותים אחרים, שירות זה מגבה את כל המחשב ללא הגבלת מקום. התוכן של המחשב שלך מוצפן באופן מקומי בעזרת אפליקציה שמתקינים במחשב ולאחר מכן גיבוי המחשב מועלה לשרתי החברה. אם המחשב שבק חיים, נאבד או נגנב, ניתן להתחבר לחשבון שלך מכל מחשב אחר להוריד אליו את הקבצים ישירות מהענן.

 

חשוב לציין ש-Backblaze יכול רק לגבות את המחשב כולו ולא יכול לשמש ככונן קשיח מבוסס ענן כמו שהשירותים האחרים מציעים. בנוסף, לשירות זה נכון להיום אין אפליקציה למכשיר נייד.

כמה עולה השירות שלהם?

השירות של Backblaze עולה כ-7$ לחודש לגיבוי מחשב בודד. עבור שנה שלמה תשלמו 70$, ואם אתם נרשמים לשנתיים המחיר יהיה 130$ לכל התקופה, אומר 5.41$ בלבד לחודש.

Backblaze
גיבוי המחשב כולו בענן

מה חשוב לקחת בחשבון בעת בחירת שירות אחסון בענן

עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות בשוק, בחירת שירות אחסון בענן יכולה להיות משימה לא פשוטה. עם זאת, זה לא חייב לקחת יותר מידיי זמן אם אתם יודע מה לחפש.

כאן הבאנו מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת שירות אחסון בענן:

1. תאימות

לפני בחירת ספק אחסון בענן, ודאו שהוא תואם למכשירים ולמערכת ההפעלה שלכם. רוב הספקים מציעים אפליקציות גם למכשירי אנדרואיד וגם למכשירי iOS השונים, אך עדיין מומלץ לבדוק לפני שבוחרים.

2. שטח אחסון

גורם מכריע אחד שיש לקחת בחשבון הוא כמה שטח אחסון אתם צריכים. רוב הספקים מציעים תוכניות שונות עם יכולות אחסון משתנות, החל מכמה ג'יגה-בייט ועד כמה טרה-בייט. אם יש לכם קבצים גדולים או הרבה נתונים לגיבוי, עדיף לבחור בתוכנית אחסון עם נפח אחסון גדול יותר.

3. אבטחה

אבטחה צריכה להיות בראש סדר העדיפויות בכל הנוגע לאחסון הנתונים שלכם בענן. ודאו שספק השירות מציע הצפנה חזקה ואימות דו-שלבי כדי להגן על המידע הרגיש שלכם מפני האקרים ותוכנות זדוניות. 

4. מחיר

גורם חיוני נוסף שיש לקחת בחשבון בעת בחירת שירות אחסון בענן הוא המחיר. חלק מהספקים מציעים תוכניות בחינם עם שטח אחסון מוגבל, בעוד שאחרים מציעים תוכניות בתשלום עם יותר אחסון ותכונות נוספות. חשוב למצוא ספק שמתאים לתקציב שלכם ועדיין מציע את הגמישות והאפשרויות שאתם צריכים.

5. קלות השימוש

סוגיה לא פחות חשובה בבחירת שירות אחסון בענן היא שהפלטפורמה תהיה ידידותית למשתמש וקלה לניווט. חפשו ספק המציע ממשק אינטואיטיבי וכלים פשוטים לניהול הקבצים כדי להפוך את הגישה לנתונים לקלה ופשוטה.

השוואה בין פתרונות גיבוי בענן - סיכום

לסיכום, כאשר בוחרים שירות אחסון בענן, ישנם מספר גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון. כמות שטח האחסון שאתם צריכים, רמת האבטחה הניתנת, גישה ממכשירים נוספים ומחיר השירות הם כולם מרכיבים חיוניים לתהליך הבחירה.

 

חשוב לבחור ספק שעונה על הצרכים הספציפיים שלכם, בין אם זה אומר לבחור בתוכנית חינמית עם אחסון מוגבל או השקעה בתוכנית בתשלום עם תכונות נוספות ומקום אחסון רב.

 

על ידי הקדשת זמן כדי לבחון בקפידה את האפשרויות שלכם, אתם יכול להיות סמוכים ובטוחים שהחומר שלכם יאוחסן בענן שיתן מענה בצורה המדויקת ביותר עבור הצרכים היחודיים שלכם.

שתף פוסט

עוד מאמרים בנושא

הסרת וירוסים במק
הגנה ואבטחה
הסרת וירוסים במחשב מק

כמה פעמים שמעתם שלמחשבי מק אין בכלל וירוסים? רבים מאיתנו מאמינים שמחשב מק לעולם לא חוטף וירוס – לצערנו זהו אינו יותר ממיתוס שאינו נכון. יש אמנם פחות איומים על מחשבי אפל…

איך לעשות גיבוי לווטסאפ
הגנה ואבטחה
איך לעשות גיבוי לווטסאפ

בעידן הדיגיטלי המודרני, וווטסאפ הפך לכלי יומיומי בלתי נפרד בחיינו. התקשורת המהירה והיעילה שהוא מספק, בשילוב עם המידע הרב שאנו שולפים דרכו, הופכים את האפשרות לאבד נתונים למצב…

נגישות