...

לשיחת ייעוץ

אל תקנו מגדיל טווח WiFi לפני שתקראו את זה

מגדיל-טווח

שאלה נפוצה שנשאלת ע"י לקוחותינו היא כיצד ניתן לשפר בצורה הטובה ביותר את היציבות, המהירות והטווח של הרשת האלחוטית בבית או במשרד והאם מגדיל טווח WiFi הוא הפתרון הטוב ביותר. הבעיה היא שגם הטכנולוגיה וגם המוצרים משתנים כל הזמן ללא הרף. לנו באורן מחשבים יש למעלה מ-20 שנות ניסיון בפתרונות רשת מהסוג הזה. בנוסף אנו מתעדכנים באופן קבוע בפתרונות הטובים ביותר לשיפור, התקנה ותחזוקה של רשתות אלחוטיות עבור לקוחותינו.

תוכן עניינים

האם ניתן להגדיל את טווח ה-WiFi עם מגבר וויפי?

ישנן מספר דרכים על מנת לשפר רשת האלחוטית, ולכל אחת מהן יש את היתרונות שלה ואת החסרונות שלה.
במאמר זה נדבר על מגדיל טווח (מגבר וויפי).
 
מגבר וויפי, הנקרא באנגלית WiFi Extender או לחילופין WiFi Repeater, הינו מוצר אותו אנו רואים בדרך כלל אצל קהל לקוחותינו. זהו מוצר פופולרי ביותר שמאז תחילת מגיפת הקורונה נהיה עוד יותר נפוץ, עקב כמובן מעבר עובדים רבים לעבודה מהבית. זהו למעשה מגבר-אות שקולט את האות האלחוטי המגיע מהנתב (רווטר) ואז שולח אותו הלאה רק חזק יותר כדי להגדיל את כיסוי הקליטה של הרשת האלחוטית.
  

ההתקנה של מגדיל טווח הינה פשוטה וזאת מכיוון שיש מעט הגדרות שצריך להגדיר ובנוסף לא צריך לפרוס כבלים חדשים בבית. מכיוון שההתקנה היא יחסית פשוטה הרבה לקוחות בוחרים בדרך כלל להתקין את המגבר וויפי בעצמם. עם זאת, קורה לא פעם שהלקוחות מתאכזבים מכיוון שמוצר זה לא תמיד מספק את התוצאות הטובות ביותר ואינו עומד בציפיות הלקוח.

TP-Link מגבר-וויפי
מגביר טווח TP-LINK TL-WA850RE

איך עובד מגבר וויפי (מגדיל טווח)?

מגדילי טווח פועלים למעשה כמעין סוג של מגבר. בעזרת מקלט וויפי הם קולטים את האות החלש ואז בעזרת משדר שנמצא בתוך המכשיר הם מגבירים אותו ושולחים אותו הלאה כדי שיוכל להגיע רחוק יותר. במילים אחרות הם פועלים על ידי קליטה ושידור חוזר של האות מהנתב הקיים. בדרך זו ניתן לקבל חיבור WiFi חזק יותר בכל חלקי הבית או המשרד.

 

המגדיל טווח מקבל את האות למעשה מהנתב או מהרווטר, מגביר אותו באופן דיגיטלי ואז משדר אותו חזרה לאזור בו הוא מותקן. האות מתקבל לאחר מכן על ידי כל מכשיר באזור, כולל מחשבים ניידים, טלפונים, טאבלטים ומכשירים אחרים התומכים ב-WiFi. למגבר וויפי יש אנטנה שהיא בדרך כלל אנטנה כיוונית, כלומר היא יכולה למקד את האות בכיוון מסוים, ולאפשר לו לנוע רחוק יותר ולחדור קירות בצורה יעילה יותר.

האם מגדיל טווח WiFi ומגבר WiFi זה אותו דבר?

לא, מגדיל טווח WiFi ומגבר WiFi אינם אותו דבר.

 

מגדיל טווח וויפי (WiFi Extender) הוא מכשיר שמקבל את האות הקיים מנתב ה-WiFi ומשדר אותו שוב, מאריך את טווח הקליטה ומספק כיסוי רשת אלחוטית לאזורים בהם האות מאבד מעוצמתו או כלל לא מגיע. במילים אחרות, הוא משפר את הקליטה באזורים עם קליטה חלשה.

 

מגבר WiFi או מגבר וויפי (WiFi Amplifier) הוא מכשיר שמתקשר ישירות עם נתב ה-WiFi ומגביר את יכולת השידור והקליטה של האות המקורי. המגבר משפר את האות ומאפשר חיבור יותר מהיר ויציב למכשירים המחוברים לרשת ה-WiFi.

 

אז למרות ששני המכשירים משפרים את הטווח של ה-WiFi, הם מבצעים זאת באמצעות שיטות שונות. מגדיל הטווח משדר את האות הקיים מחדש, בעוד שמגבר ה-WiFi מגביר את האות המקורי מן הנתב עצמו.

 

* למרות שאלו כאמור שני מכשירים שונים, אנו נתייחס אליהם במאמר זה כאל מכשיר אחד וזאת למען פשטות  המאמר.

מגבר טווח WiFi בחוץ שישדרג את האינטרנט בחצר

מרחבים חיצוניים מציבים אתגרים ייחודיים בנוגע ליציבות ואמינות רשתות WiFi. למזלנו, ישנם מרחיבי WiFi שנוצרו במיוחד כדי להתמודד עם האתגרים הללו ולספק חוויית אינטרנט חלקה בחצר או בפרגולה או במרפסת.

 

 

 

אחת התכונות העיקריות המבדילות את מגברי ה-WiFi שמחוץ לבית עם מגברי WiFi רגילים היא העיצוב היחודי העמיד לכל סוגי מזג אוויר. מגבר טווח WiFi זה מתוכנן באופן כזה שהוא יהיה עמיד בתנאי מזג אוויר שונים, כולל גשם, שלג וטמפרטורות קיץ וחורף קיצוניות.

 

 

 

 

עוד מאפיין מייחד הוא יכולת הטווח המשופרת של מגברי WiFi מחוץ לבית. מכשירים אלו מצוידים באנטנות חזקות וטכנולוגיה מתקדמת המרחיבה את אות ה-WiFi על מרחקים משמעותיים.

בנוסף לתכונות העמידות במזג האוויר והטווח הגדול, מגברי WiFi מחוץ לבית מגיעים עם יכולות נוספות כגון טכנולוגיית Dual-Band או מספר יציאות אתרנט שמאפשרות לחבר מכשירים נוספים כמו מצלמות חיצוניות או רמקולים חכמים מחוץ לבית.

מגבר-wifi-מחוץ-לבית
Wavlink - מגבר WiFi מחוץ לבית הטוב ביותר (2023)

אז למה בעצם לא לקנות מגבר וויפי?

אחד החסרונות הבולטים ביותר הוא שמהירות הגלישה עלולה להיות איטית מכיוון שאנו למעשה משתמשים ברשת אלחוטית קיימת. אם מגדיל טווח ממוקם באיזור בעל קליטה חלשה מהרשת המקורית, אז המהירות עלולה להיות נמוכה מאוד. אפילו יותר נמוכה מאשר אם לא היינו שמים בכלל מגבר וויפי.


החסרון השני הבולט של מגבר וויפי הוא שמגבר וויפי מספק לרוב רק כחצי מהמהירות שהוא קולט מהרווטר.

מסיבה כלשהי, מוכרים ויצרנים רבים אינם מיידעים את לקוחותיהם במידע חשוב זה. לכן חיסרון זה הוא גם החיסרון הפחות מוכר לציבור הרחב, ואף שכן אפילו טכנאי מחשבים וותיקים לפעמים לא מודעים אליו.

יש לכם בית גדול וצריכים כיסוי של הרשת האלחוטית בכל הקומות ואף בחוץ? זאת ניתן לפתור על ידי התקנת מתאם רשת חשמל Powerline, נקודות גישה נוספות (Access Points) או רשת מאש (Mesh). פתרונות אלו מותאמים מלכתחילה לבתים גדולים עם מספר מפלסים או לדירות בעלות קירות בטון עבים.


אז איך זה שהם כל כך נפוצים? 

בעבר הלא רחוק, מגבר וויפי היה פתרון זול ופשוט. אך בשנים האחרונות התפתחה הטכנולוגיה וכיום יש בשוק פתרונות הטובים בהרבה ממגבר וויפי.

מגדיל טווח
מגבר וויפי מספק רק כחצי מהמהירות שהוא קולט מהנתב

צריך עזרה עם הרשת בבית או במשרד?

מומחה רשתות עם למעלה מ-20 שנות ניסיון

שתף פוסט

עוד מאמרים בנושא

Homeplugs powerlines מתאם רשת חשמל
רשתות ו-WiFi

מה זה מתאם רשת חשמל Powerline?

אם אתם גרים בבית ישן אז יש סבירות גבוהה שלבית אין שקעי רשת בקירות. ייתכן אז שאולי תחשבו שצריך לקדוח חורים חדשים בבית ולפרוש כבלים כדי לקבל רשת מהירה יציבה. אבל זה לא המקרה, במקום זאת…

רשת מאש אלחוטית
רשתות ו-WiFi

מה זה רשת מאש? המדריך המקיף על מערכת mesh

רשתות מאש הן הפתרון החדיש ביותר בתחום הרשתות הביתיות האלחוטיות. רשת mesh מספקת טווח גדול יותר, אות חזק יותר, חיבור יציב יותר ואינטרנט מהיר ללא קשר למקום שבו אתה נמצא בבית. רשתות מש כוללות…

נגישות