...

לשיחת ייעוץ

4 טעויות שהורסות את המחשב הנייד שלך

מחשב מקולקל

טעויות נפוצות שאינן בריאות למחשב הנייד שלך

היום המחשב הנייד הוא כלי עבודה שניתן למצוא ברוב הבתים בין אם אתה איש עסקים או תלמיד תיכון. אנחנו משתמשים בו לכל דבר: גלישה ברשת, קניות, לימודים, משחקי מחשב, צפייה בסרטים ועוד ועוד. כיום, מחשבים ניידים כל כך קלים וקומפקטיים שאפשר לקחת אותם איתנו לכל מקום, מהמיטה ועד הספה ועד לנסיעות מחוץ לבית. 

כדי לעזור לכם להימנע מהפתעות לא נעימות ועלויות תיקון יקרות, נעבור כאן על הטעויות הנפוצות ביותר שמשתמשים עושים במחשבים הניידים שלהם – וכיצד להימנע מהן כדי שלא תצטרכו לתקן את המחשב.

תוכן עניינים

התחממות-יתר-של-המחשב
נעים במיטה? לא עבור המחשב הנייד שלך

הנחת מחשב נייד על משטח לא מתאים

זה יכול להיות ממש כיף לזחול למיטה עם המחשב ולצפות בנטפליקס. רק זכרו להניח את המחשב על משטח ישר וקשיח – למשל מגש אוכל או ספר גדול. אם המחשב שוקע בתוך כרית, שמיכת פוך או חומרים רכים אחרים, ישנו סיכון לא קטן בחסימת פתחי האוורור של המחשב. האוורור במחשב מאפשר למחשב "לנשום" ושואב פנימה אוויר שמקרר את המעבד, את לוח האם, את הכרטיס מסך ואת שאר הרכיבים החשובים. 

חסימת הפתחים עלולה לגרום להתחממות יתר לא רצויה של המחשב, דבר שיגרום להתקלקלות המחשב וכנראה לצורך לתקן אותו.

נזקי חום במחשב נייד בדרך כלל מצריכים תיקון יקר של המחשב, אז אנא הקפידו תמיד שהמחשב יוכל לנשום בחופשיות במהלך השימוש.

נשפכו נוזלים על המחשב הנייד, מה לעשות?

היזהרו שבעתיים אם אתם שותים קפה או כל דבר אחר ליד המחשב. אפילו שפיכת נוזל קלה וקטנה על המקלדת עלולה לגרום נזק לרכיבים הפנימיים של המחשב הנייד. אם אכן קרתה תאונה, חשוב שבאופן מיידי תכבו את המחשב כדי למנוע קצר חשמלי במעגלים הפנימיים. מומלץ ביותר גם להוציא את הסוללה מהמחשב במידה והדבר מתאפשר. 

לאחר שניגבתם את המחשב במטלית יבשה, השאירו אותו הפוך עד שיתייבש לחלוטין. אם בכל זאת יש לכם בעיות במחשב, התקשרו אלינו על מנת שנוכל לפתוח את המחשב ולייבש אותו כמו שצריך ואף אולי להחליף את החלקים שניפגמו.

אם המחשב הנייד שלכם מצא את עצמו בתוך שלולית נוזלים, חשוב במיוחד לנגב ולייבש את הנוזלים במהירות, כי לאחר מכן הנוזלים עלולים לחדור פנימה דרך חללי האוורור ולגרום לנזק חמור למחשב ואף קורוזיה.

 

נוזל נשפך על מחשב נייד
נשפך נוזל על המחשב? דבר ראשון זה לכבות אותו, לנתק את החשמל, להסיר את הסוללה ולהפוך אותו.

הימנעו מלאכול ליד המחשב

זה לא נדיר לאכול כריך ליד המחשב. רק היזהרו לא לתת לפירורים להגיע למקלדת. הבעיה עם פירורים שהם עלולים ליפול ולהיכנס מתחת למקשי המקלדת. דבר היכול להוביל לכך שהמקשים יפסיקו לעבוד כמו שצריך: הם עלולים להתקע במצב לחוץ, או לאבד מהקפיציות שלהם ולהפוך ל"קשים", "חורקים" או במקרה הגרוע ביותר, להפסיק לגמרי לעבוד. ואז כנראה שלא תהיה ברירה אלא להחליף את המקדלת, שזה כשלעצמו במרבית המקרים תיקון ממש לא זול, תלוי בדגם המחשב כמובן. 

גם אתם מנקים את המחשב הנייד עם מייבש שיער?

הדבר הטוב ביותר הוא פשוט להימנע מאכילה ליד המחשב הנייד. אם בכל זאת יש לכם פירורים במקלדת, תוכלו לנסות להוציא אותם על ידי הפיכת המחשב וניקוי המקדלת ע"י תרסיס אוויר דחוס. תרסיס אוויר דחוס נמכר ברוב חנויות המחשבים במחיר שווה לכל כיס, אבל היי, גם מייבש שיער עובד לא רע בכלל, כל עוד אתם לא מפעילים אותו על מצב חום, שכן החום הנפלט מהמייבש שיער עלול לעשות נזק לחלקים הפנימיים ובנוסף להמיס פיזית את חלקי הפלסטיק שבמחשב.

ניקוי מחשב נייד
השתמש במטלית ייעודית לניקוי מחשבים ניידים

נקו את מסך המחשב הנייד בצורה נכונה

כטכנאי מחשבים, אנו רואים לצערנו לא פעם מחשבים ניידים עם שריטות או נזקים אחרים למסכים, שבמקרים רבים נגרמו מניקוי לא נכון. למסך של מחשב נייד יש כיסוי מיוחד שמונע השתקפויות, כיסוי זה עלול להינזק מחומרי ניקוי לא מתאימים כגון חומר לניקוי חלונות או אלכוהול. אין להשתמש בחומרים אלו בעת ניקוי מסכים של מחשבים ניידים!

נקו את המסך רק עם מטלית מיקרופייבר נקייה, ושתהיה רטובה בכמה טיפות מים בלבד. ישנם גם ספריי ניקוי מיוחדים יעודיים למסכי מחשב ושאינם פוגעים בכיסוי האנטי-רפלקטיבי. אותם ניתן למצוא בכל החנויות המוכרות אביזרי מחשב, כמו כן זיכרו להקפיד לעקוב אחר הוראות השימוש לפני ניקוי המסך.

צריך עזרה עם המחשב הנייד בבית או במשרד?

מומחה מחשבים עם למעלה מ-20 שנות ניסיון

שתף פוסט

עוד מאמרים בנושא

טכנאי מחשבים מומלץ
תיקון מחשב

טכנאי מחשבים מומלץ

מחפש טכנאי מחשבים מומלץ? קראו מאמר זה לפני הזמנת טכנאי מחשבים. העסיקו אנשי מקצוע מנוסים ולא חובבנים לשירות מחשבים בבית הלקוח.

עדכון ווינדוס 10 נתקע
תיקון מחשב

עדכון ווינדוס 10 נתקע או קופא?

עדכון ווינדוס 10 נתקע או קופא? התקנת עדכונים ב-Windows 10 חיונית לשמירה על אבטחת המחשב שלך. למרבה הצער, משתמשים רבים חווים בעיות כאשר Windows 10 אינו…

נגישות