...

לשיחת ייעוץ

איך לעשות גיבוי למחשב בצורה הטובה ביותר?​

גיבוי למחשב

מהו גיבוי מחשב ולמה זה חשוב?

היום אנו חיים בעידן דיגיטלי המלא במידע חשוב עליו אנחנו צריכים לשמור. מסמכים עסקיים, תמונות משפחתיות, מוזיקה והמון דברים אחרים שאף אחד לא רוצה לאבד. בכל רגע נתון, מחשבנו עלול לשבוק חיים, להיתקע או אפילו להיגנב. אז איך מגבים את כל המידע הזה ומוודאים שהוא יישאר במקום בטוח?

 

קודם כל, בואו נתרכז במהות הגיבוי למחשב ולמה זה כל כך חשוב. גיבוי הוא הפעולה שבה אנו מעתיקים את המידע החשוב מהמחשב למקום אחר במטרה לשמור עליו במקום מאובטח. אם תגבו את המחשב שלכם, תהיו מוגנים מפני אובדן מידע עקב תקלות בחומרה, קריסת מחשב או אפילו פשוט טעות אנוש.

 

אנחנו כאן כדי לעזור לכם עם הפתרונות הטובים ביותר לגיבוי מחשב שישמרו על כל הקבצים בביטחה מוחלטת.

תוכן עניינים

1. גיבוי באמצעות דיסק-און-קי (USB memory stick)

הדיסק-און-קי הישראלי והותיק הוא התקן נייד ונוח במיוחד לגיבוי מידע. אתם יכולים לשמור את כל הקבצים החשובים על דיסק-און-קי ולקחת אותו איתכם לכל מקום. הוא מהיר ופעולת הגיבוי בו פשוטה לביצוע: כל מה שצריך זה בסה"כ להעביר את הקבצים מהמחשב לדיסק-און-קי וכל זה נעשה בעזרת מעט לחיצות עכבר.

 

אבל מה לגבי החסרונות של הדיסק-און-קי? זהו הרי התקן נייד וקטן שיכול להיאבד או להיגנב בקלות. בנוסף, הקיבולת שלו יכולה במקרים רבים להיות מוגבלת, למרות שכיום ניתן כבר למצוא דיסק-און-קי גם בנפחים של 128GB ומעלה בפחות מ100 ש"ח ליחידה.

כמו כן, אם יש לכם הרבה מידע לגבות, תצטרכו לקנות מספר יחידות של דיסק-און-קי או למצוא דיסק-און-קי עם קיבולת גבוהה במיוחד שיכול לגבות לכם את כל המחשב.

2. דיסק USB חיצוני: ניידות ושמירה מאובטחת

כשמדובר בניידות ושמירה מאובטחת, הדיסק החיצוני הוא פתרון מושלם. עם הדיסק החיצוני, תוכלו לגבות את המידע שלכם בקלות ולהובילו איתכם לכל מקום. הדיסקים החיצוניים זמינים במגוון גדלים וסוגים, ואתם יכולים למצוא את הסוג והגודל המתאים לכם ביותר.

 

היתרון המרכזי של הדיסק החיצוני הוא הנייד תוכלו לשמור על הגיבויים שלכם בכיס ולקחתם אותם איתכם לכל מקום שתרצו. בנוסף, הדיסקים החיצוניים מספקים את האבטחה הנדרשת על ידי צורת השמירה הפיזית. אתם יכולים לשמור את הדיסק במקום בטוח ולהיות רגועים שהמידע שלכם מוגן.

 

אך יש לשים לב לחסרונות של הדיסק החיצוני. בדרך כלל, הדיסקים החיצוניים מצריכים חיבור USB כדי להיות מחוברים למחשב, ולעיתים ייתכן שיהיה צורך במתאם נוסף. בנוסף, קיימת אפשרות שהדיסק ייאבד או ייגנב, ובמקרים כאלה תאבדו את המידע שנמצא עליו. לכן כדאי לשקול גם את האפשרות של גיבוי על שני דיסקים חיצוניים, כך שאם הראשון מתקלקל או נאבד, תהיו בכל זאת מוגנים ותוכלו לשחזר את המידע.

גיבוי המחשב לדיסק USB חיצוני

3. דיסק פנימי נוסף: גיבוי מקומי במחשב

לעיתים ייתכן ותרצו להימנע מהתקן חיצוני ולגבות את המידע ישירות במחשבכם. במקרה כזה, במידה ויש לכם מחשב שולחני או מחשב נייד עם מקום לדיסק קשיח נוסף, דיסק פנימי יעודי לגיבוי הוא הפתרון המושלם. יש לכם מחשב שולחני? בכל מחשב שולחני ישנו מקום לדיסק קשיח נוסף. יש לכם מחשב נייד? כיום, אפילו בלא מעט מחשבים ניידים יש מקום לשני דיסקים קשיחים שונים זה לצד זה, לדוגמא אחד SATA והשני כונן פלאש M.2.

 

היתרון המוחלט של גיבוי באמצעות דיסק פנימי על פני פתרונות גיבוי אחרים הוא הגישה הישירה והמהירה להתקן. יתרון נוסף הוא המחיר – בדרך כלל, הדיסקים הפנימיים זולים יותר מהדיסקים החיצוניים או ממכשירי ה-NAS. בנוסף, אין צורך להתעסק עם חיבורים חיצוניים או עם כבלים מיוחדים או עם מתאמים מציקים.

 

אך גיבוי באמצעות דיסק פנימי יכול להיות פתרון פחות מאובטח במידה ואבטחה היא הדבר החשוב ביותר עבורכם. במקרים של תקלות במחשב, פירוק או תקלות שמקורן בספק הכח או ברשת החשמל, המידע על הדיסק הפנימי יכול להיאבד באופן פתאומי. לכן, יש לשקול גם פתרונות נוספים או השלמת הגיבוי בגיבויים חיצוניים.

4. מכשיר NAS: גיבוי דרך הרשת המקומית

מכשירי NAS (Network-Attached Storage) הם פתרון מתקדם לגיבוי שמספקים בנוסף גם גישה מרחוק למידע שלכם. את ה NAS ניתן למעשה למקם בכל מקום בבית או במשרד, כל עוד ישנה גישה לשקע חשמלי ולחיבור אינטרנט לרשת המקומית. נכון לרגע זה, הם פתרון גיבוי יקר יותר מהפתרונות הקודמים, אך הם מציעים יתרונות רבים שיכולים להיות רלוונטיים למספר משתמשים.

היתרונות העיקרים של מכשירי NAS הם: נפח אחסון גדול, גמישות נפח האחסון, אפשרות לתצורת גיבוי RAID, גיבוי עבור מספר מחשבים במקביל והיכולת לגבות מידע מרחוק. בנוסף, המכשירים מציעים חיבוריות רשת מהירה ויכולת לשתף קבצים ומידע בין מספר מכשירים ברשת המקומית, ובדרך זו לשמש גם כסוג של שרת קבצים. אתם יכולים לגבות ולשמור קבצים, מסמכים, תמונות ועוד במקום אחד, ולקבל גישה אליהם מכל מחשב המחובר לרשת המקומית ואף מכל מקום בעולם דרך חיבור אינטרנט.

אולם, מכשירי NAS יכולים להיות מורכבים יותר להתקנה ולקונפיגורציה, והם דורשים ידע טכני בסיסי כדי לעבוד איתם בצורה האופטימלית. יש צורך בחיבור אינטרנט תמידי כדי להשתמש בהם, ועלולים להיות עלויות נוספות לרכישת המכשיר עצמו והדיסקים הקשיחים המתאימים לו.

גיבוי NAS
ZyXEL NAS326 NAS – פתרון גיבוי נפלא במחיר טוב

הגיבוי בענן הפך להיות אחד הפתרונות הפופולריים ביותר בימינו. השירותים בענן מציעים שמירה מרחוק של המידע שלכם, כך שתוכלו להיות רגועים שהכל מאובטח ושהגיבויים מתבצעים באופן אוטומטי.

היתרון המרכזי של הגיבוי בענן הוא הנוחות והקלות שבו. אין צורך בחומרה נוספת או בתוכנה מיוחדת, פשוט יש להיכנס לשירות הענן, ליצור חשבון ולהגדיר את הגיבויים שברצונכם לבצע. הכל מתבצע בצורה אוטומטית וברקע, כך שאתם יכולים להשאיר את המחשב עובד ולהמשיך בעבודתכם.

 

כמובן שישנם גם חסרונות כשמדובר בגיבוי בענן. הגישה למידע מותנית בחיבור אינטרנט, ולעיתים ייתכן והגישה תהיה מוגבלת או תלויה במהירות החיבור שלכם. בנוסף, יש צורך בתשלום חודשי או שנתי עבור שירותי הגיבוי בענן, והמחיר עשוי להתבטא בתשלום קבוע לאורך זמן ארוך.

6. תוכנות גיבוי יעודיות: פתרון נוסף לגיבוי

כאשר מדובר בגיבוי מחשב, תוכנות הגיבוי הן כלי חזק ומרכזי. הן מספקות פתרון אוטומטי ומתקדם לגיבוי המידע שלכם. התוכנות המודרניות מציעות אפשרויות רבות וגמישות להתאמה אישית, ובכך נותנות לכם שליטה מלאה על תהליך הגיבוי. על מנת להפיק את המירב מתוכנת הגיבוי, ניתן להפעיל אותה במשולב יחד עם פתרונות גיבוי אחרים עליהם כתבנו פה כגון: גיבוי לכונן פנימי, גיבוי לכונן חיצוני, NAS ואפילו עם דיסק און קי.

 

היתרון המשמעותי של תוכנות הגיבוי הוא היכולת לגבות ולשמור מגוון רחב של קבצים ומידע. החשיבות של זה היא שאתם יכולים לגבות תמונות, קבצי מערכת, מסמכים, תיקיות מותאמות אישית, אימיילים ועוד. אתם יכולים להתאים את ההגדרות והתזמון של הגיבוי לפי הצרכים השונים שלכם ולהיות בטוחים שהמידע שלכם נמצא במקום בטוח.

 

אבל כשמדובר בתוכנות גיבוי, יש לשים לב לכמה דברים. לראשונה, יש לוודא שהתוכנה היא מהירה ויעילה, כך שהגיבויים לא יימשכו זמן רב ויכולים להתבצע ברקע בעת שימושכם במחשב. מומלץ גם לבחון את גודל הקבצים המיועדים לגיבוי, כדי שלא יתפסו מקום מיותר במחשב. בנוסף, עליכם לוודא שהתוכנה מציעה דוחות ודיווחים על מצב הגיבויים ושינויים במידע, כך שתוכלו להיות בטוחים שהכל עובד כמו שצריך.

 

לא יודעים איזו תוכנת גיבוי לבחור? פה תוכלו להשוות בין תוכנות הגיבוי השונות.

Aomei תוכנת גיבוי
Aomei - אחת מתוכנות הגיבוי הטובות בעולם

סיכום: איזה פתרון גיבוי הוא הטוב ביותר עבורכם?

ישנם מספר פתרונות לביצוע גיבוי למחשב שיכולים להתאים לצרכים האישיים שלכם. כל פתרון מגיע עם יתרונות וחסרונות, ועליכם לבחון את המרכיבים השונים כדי להחליט איזו אפשרות תהיה הכי מתאימה לכם.


אם אתם רוצים ניידות מירבית ואפשרות לשמור את הגיבויים איתכם בכל מקום, הדיסק החיצוני הוא בחירה מצוינת. עם חיבור USB פשוט, תוכלו לגבות ולשמור את המידע שלכם בקלות.


אם אתם מחפשים פתרון קל ונוח לגיבוי עם אוטומטיות מירבית, התקנת תוכנה מיוחדת עשויה להיות הבחירה הטובה ביותר. באמצעות התוכנה, תוכלו לתכנן את הגיבויים ולשכוח מהם, והתוכנה תבצע את העבודה בשבילכם.


אם אתם מעדיפים נפח גדול, שמירה מרחוק וגישה למידע מכל מקום, תוך שיתוף בין מספר מחשבים, מכשירי NAS יכולים להיות הפתרון המושלם עבורכם. בעזרתם, תוכלו לגבות את המידע שלכם בצורה מקצועית ולקבל גישה אליו מכל מקום בעולם.


ואם אתם מחפשים פתרון נוסף לאיחסון לא מורכב ואמין, הגיבוי בענן יכול להתאים לכם הכי טוב. תוכלו לשמור את המידע שלכם באופן מאובטח בשירותי גיבוי בענן, עם אופציה לגישה מכל מקום ובכל זמן.


לסיכום, אין פתרון אחד הכי טוב לכולם. כל אחד מהפתרונות שדיברנו עליהם יכול להיות המתאים ביותר עבורכם, בהתאם לצרכים האישיים והטכניים שלכם. חשוב לבחון את היתרונות והחסרונות של כל פתרון, ולבחון את הצרכים והתקציב שלכם.

צריך עזרה עם הגיבויים בבית או במשרד?

מומחה מחשבים עם למעלה מ-20 שנות ניסיון

שתף פוסט

עוד מאמרים בנושא

הסרת וירוסים במק
הגנה ואבטחה
הסרת וירוסים במחשב מק

כמה פעמים שמעתם שלמחשבי מק אין בכלל וירוסים? רבים מאיתנו מאמינים שמחשב מק לעולם לא חוטף וירוס – לצערנו זהו אינו יותר ממיתוס שאינו נכון. יש אמנם פחות איומים על מחשבי אפל…

איך לעשות גיבוי לווטסאפ
הגנה ואבטחה
איך לעשות גיבוי לווטסאפ

בעידן הדיגיטלי המודרני, וווטסאפ הפך לכלי יומיומי בלתי נפרד בחיינו. התקשורת המהירה והיעילה שהוא מספק, בשילוב עם המידע הרב שאנו שולפים דרכו, הופכים את האפשרות לאבד נתונים למצב…

נגישות