...

לשיחת ייעוץ

איזה אנטי וירוס חינמי הכי מומלץ?

אנטי וירוס חינמי

תוכן עניינים

האם בכלל צריך אנטי וירוס במחשב?

לא בטוח האם בכלל צריך להתקין אנטי וירוס במחשב? לא יודע איזה אנטי וירוס הכי מומלץ? האם לבחור באנטי וירוס חינמי? במאמר זה ננסה לעזור לך להגיע להחלטה המתאימה לך ביותר. זה לא סוד שבעולם הדיגיטלי של היום, תוכנת אנטי וירוס היא אחד הכלים החיוניים ביותר שאתה צריך כדי לשמור על אבטחת המחשב ושמירה על הנתונים שלך.

 

בין אם זה מחשב נייד, שולחני או מחשב All-in-One, תוכנת אנטי-וירוס מסייעת בהגנה מפני תוכנות זדוניות כגון וירוסים, סוסים טרויאניים, וירוס כופר ותוכנות ריגול שעלולות להזיק למחשב שלך, או לנעול ולגנוב את הנתונים שלך. עם כל כך הרבה איומים בחוץ, חשוב שיהיו אמצעי האבטחה הנכונים כדי להישאר בטוח בסביבת האינטרנט.

לקנות אנטי וירוס למחשב או להוריד אנטי וירוס חינמי?

החלטה האם לרכוש אנטי וירוס או להשתמש באנטי וירוס חינמי היא שאלה שדורשת בדיקת מספר פרמטרים. הנה כמה נקודות שכדאי לשקול בעת קבלת ההחלטה:

 

1. יכולות הגנה

רוב האנטי וירוסים המסחריים מציעים יכולות הגנה מתקדמות יותר מהגרסאות החינמיות. הם עשויים לכלול חתימות עדכניות במערכת ההגנה על מנת לזהות ולנטרל וירוסים חדשים ווירוסים מתקדמים. בנוסף, הם יכולים להציע יכולות נוספות כמו הגנה מפשעי רשת ותקיפות פרצה.

 

2. עדכונים ותמיכה

אנטיוירוס מסחרי כמו McAfee, Norton ו-Kaspersky מספקים עדכונים תקופתיים עם חתימות חדשות, תיקון באגים ושיפורים כלליים. בנוסף, הם מספקים תמיכה טכנית במקרה של בעיה עם התוכנה או תקלה בזמן התקנה.

 

3. התקנה ושימוש

אנטיוירוס חינמי ניתן להוריד ולהתקין בחינם מהאינטרנט, בעוד שעם אנטיוירוס מסחרי נהיה מחוייבים בתשלום על מנוי תקופתי.

 

4. אפשרויות מתקדמות

אנטי וירוס מסחרי עשוי להציע חבילות תוכנה נוספות כמו הגנה מפישינג, חומת אש, בקרת הורים, VPN וכלים מתקדמים נוספים.

 

5. פרטיות

אנטי וירוסים חינמיים לעיתים יכולים לכלול תוכנות נילוות נוספות ופרסומות, או לאסוף מידע אודות השימוש שלך. יתרה מכך, באנטי וירוס מסחרי ישנה יותר תמיכה בפרטיות המשתמש, עם אפשרויות להגדרות ובקרה יותר ממוקדת על אילו נתונים יתקבלו וימסרו מן המחשב.

 

לסיכום, אם אתה משתמש הפעיל במחשב ומחזיק במידע רגיש או חשוב, כדאי לשקול לרכוש רישיון לאנטי וירוס בתשלום. הוא יספק לך הגנה מתקדמת ותמיכה מקצועית, ובנוסף הוא יוכל להפחית את הסיכון להדבקת וירוסים ותוכנות זדוניות אחרות.

תוכנות אנטי וירוס
אנטי וירוסים מסחריים

אנטי וירוס חינמי מומלץ - 5 התוכנות הטובות ביותר

חושב שזה מיותר לשלם עבור אנטי-וירוס? הנה חמישה תוכנות אנטי-וירוס חינמיות מומלצות הנחשבות לטובות ביותר נכון להיום:


1. Avast Free Antivirus

היא אחת מתוכנות האנטי-וירוס החינמיות המומלצות והפופולריות ביותר בעולם. היא מציעה הגנה מתקדמת מפני וירוסים, תוכנות זדוניות, תוכנות ריגול ועוד. התוכנה מגיעה עם ממשק ידידותי למשתמש וכוללת גם תכונות נוספות כמו חסימת פישינג וסריקת קבצים מכווצים.


2. AVG AntiVirus Free

AVG היא עוד אנטי וירוס חינמית ואחת מתוכנות האנטי-וירוס הפופולריות ביותר המציעה הגנה מפני וירוסים, תוכנות זדוניות ותוכנות ריגול. התוכנה כוללת גם תכונות נוספות כמו גיבוי ושחזור קבצים וסריקת דואר אלקטרוני נכנס.


3. Avira Free Security Suite

היא תוכנת אנטי-וירוס ידועה שכוללת מגוון כלים להגנה מקומית ולהגנה ברשת. התוכנה מציעה גרסה החינמית שלה הגנה מתקדמת מפני וירוסים, תוכנות זדוניות, תוכנות ריגול ועוד. בנוסף, היא כוללת תכונות כמו חסימת פישינג, כלי לניתוח תעבורת רשתות וגיבוי ושחזור קבצים.


4. Bitdefender Antivirus Free Edition

הוא אנטי-וירוס חינמי יעיל ופשוט לשימוש. התוכנה מציעה הגנה מפני וירוסים, תוכנות זדוניות, תוכנות ריגול ותוכנות חשודות. היא גם מציעה סריקה חכמה מהירה וסריקה בזמן אמת, ובנוסף היא לא מעמיסה את משאבי המערכת.


5. Malwarebytes Anti-Malware

תוכנת אנטי-וירוס מוכרת המתמודדת בעיקר עם תוכנות זדוניות ותוכנות ריגול. היא עובדת לצד תוכנת האנטי-וירוס הקיימת על המחשב ומסייעת בזיהוי והסרת תוכנות זדוניות שהותקנו בצורה אוטומטית ללא ידיעת המשתמש.


אז אם אתה מחפש תוכנת אנטי-וירוס חינמית, אלה הן האפשרויות הטובות ביותר שיכולות לספק הגנה בסיסית עבור המחשב שלך.

האם Windows Defender הוא אנטי וירוס חינמי טוב?

תוכנת האנטי וירוס של Windows היא אפליקציה המותקנת במחשב והיא חלק אינטגרלי של מערכת ההפעלה Windows. היא נועדה לזהות ולהסיר תוכנות זדוניות מהמחשב, כגון וירוסים, תוכנות ריגול, תולעים, סוסים טרויאניים ותוכנות כופר. עם זאת, אפליקציה זו אינה יכול להגן מפני כל סוגי התוכנות הזדוניות או האיומים הקיימים.

 

לדוגמה: קוד זדוני שהוסר מהמחשב על ידי תוכנת האנטי-וירוס של Windows יכול להדביק מחדש את אותו מחשב בזמן אמת. המשמעות היא שגם אם המחשב שלך נוקה מקוד זדוני עם התוכנה הנ"ל – המחשב עלול להידבק שוב באותו קוד זדוני.

 

ההמלצה שלנו היא שבמידה ואתם משתמשים מתקדמים ומכירים את רזי המחשב שלכם, ייתכן ובמצב זה תוכנת האנטי וירוס של Windows יכולה להספיק לכם ולחסוך לכם את ההשקעה בתוכנה רצינית יותר, אך לרוב המכריע של המשתמשים Windows Defender בהחלט אינה מספיקה.

Windows Defender
Windows Defender

טכנאי מחשבים רבים ומעבדות מחשבים רבות ממליצות בדרך כלל על Eset Nod32. היתרון שלה הוא שהיא תוכנה שמספקת הגנה מאוד טובה ויחד עם זה זו גם תוכנה קלילה, פשוטה וידידותית למשתמש.


תוכנת Eset Nod32 מציעה תכונות נוספות שיכולות להיות שימושיות עבור המשתמש. הנה כמה מהתכונות הנוספות שזמינות בתוכנה:


1. סריקה מלאה או סריקות מותאמות

התוכנה מאפשרת לבצע סריקת מערכת מלאה הכוללת בדיקת כל הקבצים והתהליכים במחשב. ישנה גם אפשרות לבצע סריקות מקוצרות שמתמקדות באזורים מסוימים במערכת שעשויים להיות פחות מועדים לוירוסים.


2. סריקת קבצים או תיקיות ספציפיים

בנוסף לסריקת המערכת המלאה, ניתן לבצע סריקת קבצים או תיקיות ספציפיים באופן ידני. זה יכול להיות שימושי אם יש לך חשד ספציפי לקובץ או תיקייה מסוימת.


3. הגנה מפני התקפות פישינג ותוכנות זבל

Eset Nod32 מגן על המשתמש מפני התקפות פישינג, שבהן מנסים לקבל מידע אישי באמצעות הונאה והטעיית המשתמש. התוכנה גם מסננת ומונעת תוכנות זבל ומוחקת דואר זבל המגיע אל תיבת הדואר האלקטרוני.


4. תכנון סריקות אוטומטיות

ניתן להגדיר סריקות אוטומטיות בזמן שבו הם יתרחשו על בסיס קבוע. זה יכול לכלול סריקה מלאה שבוצעת בטווח זמן קבוע, לדוגמה פעם ביומיים או פעם בשבוע. בנוסף, תוכל לתכנן סריקות לא סטנדרטיות במסגרת הסריקה האוטומטית, כמו סריקה שנועדה לבדוק תיקיות מסוימות בזמנים קבועים.


לסיכום, Eset Nod32 מספקת את הפתרון המושלם למשתמש הקצה ומספקת את ההגנה הטובה ביותר מפני וירוסים, תוכנות זדוניות, תוכנות ריגול ותוכנות זבל מיותרות אחרות. בנוסף, Eset Nod32 אינה פוגעת בביצועי המחשב כמו שתוכנות אנטי וירוס אחרות עושות.

Eset Nod32 אנטי וירוס
אנטי וירוס Eset Nod32

תוכנות אנטי וירוס שאינן מומלצות על ידנו

שתי תוכנות אנטי-וירוס עליהן אנחנו לא ממליצים הן מאקפי ונורטון אנטי וירוס וזאת למרות הפופלריות שלהן.

מאקפי ונורטון אנטי וירוס הן תוכנות כבדות ואיטיות שצורכות משאבים רבים מהמחשב ולעיתים קרובות הן אפילו אחראיות לבעיות תקשורת וחיבוריות במחשב. בעיות תקשורת מתרחשות בעיקר כאשר החיבור הוא אלחוטי אבל לא רק, אנו ניתקלנו גם במקרים בהם תוכנות אלו היו הגורם לבעיות חיבור לרשת אפילו כאשר החיבור היה קווי (כלומר עם כבל וכרטיס רשת).


ידוע לנו שכל המאמרים, הבלוגים והספקים "ממליצים" על התוכנות הנ"ל אך הם עושים זאת אך ורק מכיוון שהם מקבלים או תשלום חודשי קבוע מלקוחות שלא כל כך מכירים פתרונות טובים יותר (ספקי אינטרנט) או עמלת קניה כאשר בלוג מסויים ממליץ עליהם ומפנה אליהם לינק לרכישת התוכנה.

צריך עזרה עם התקנת אנטי וירוס בבית או במשרד?

מומחה מחשבים עם למעלה מ-20 שנות ניסיון

שתף פוסט

עוד מאמרים בנושא

הסרת וירוסים במק
הגנה ואבטחה

הסרת וירוסים במחשב מק

כמה פעמים שמעתם שלמחשבי מק אין בכלל וירוסים? רבים מאיתנו מאמינים שמחשב מק לעולם לא חוטף וירוס – לצערנו זהו אינו יותר ממיתוס שאינו נכון. יש אמנם פחות איומים על מחשבי אפל…

איך לעשות גיבוי לווטסאפ
הגנה ואבטחה

איך לעשות גיבוי לווטסאפ

בעידן הדיגיטלי המודרני, וווטסאפ הפך לכלי יומיומי בלתי נפרד בחיינו. התקשורת המהירה והיעילה שהוא מספק, בשילוב עם המידע הרב שאנו שולפים דרכו, הופכים את האפשרות לאבד נתונים למצב…

עדכון ווינדוס 10 נתקע
תיקון מחשב

עדכון ווינדוס 10 נתקע או קופא?

עדכון ווינדוס 10 נתקע או קופא? התקנת עדכונים ב-Windows 10 חיונית לשמירה על אבטחת המחשב שלך. למרבה הצער, משתמשים רבים חווים בעיות כאשר Windows 10 אינו…

אנטי וירוס לאנדרואיד
הגנה ואבטחה

אנטי וירוס לאנדרואיד

ראשי החשיבות של אנטי וירוס לאנדרואיד שלך בעידן המודרני שלנו, השימוש בטלפונים הניידים הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. התפשטות האינטרנט והשימוש המתמיד…

נגישות