...

לשיחת ייעוץ

מדריך מק למתחילים – 10 טיפים למשתמשים חדשים

מדריך מק למתחילים

ברוכים הבאים לעולם של Mac

אם אתה משתמש חדש, אז אולי אתה מרגיש קצת אבוד בין כל הדברים המדהימים אך הלא מוכרים שבמק החדש שלך אך עם זאת, אל תדאג – אנחנו כאן כדי לעזור. במדריך מק למתחילים זה, נשתף 10 טיפים למשתמשי מק חדשים שעל פי דעתנו אלו הם הטיפים החשובים ביותר. טיפים אלה יעזרו לך לנצל את מלוא פוטנציאל המק שלך ויעזרו לך להפיק את המרב מהמחשב שלך, בין אם אתה משתמש בו לעבודה או למשחקים. מקיצורי מקלדת ועד להתאמה אישית של ה-Dock שלך.

 

מחשבי Mac הם מאוד ידידותיים למשתמש ומציעים ממשקים אינטואיטיביים שאפילו המשתמש הפחות מתמצא בטכנולוגיה יכול לנווט בהם בקלות. הם מספקים היכרות מצוינת לעולם מוצרי אפל, מה שיעזור לך להתמצא הרבה יותר טוב במכשירים אחרים (כמו אייפון ואייפד) ככל שתלמד להכיר את האקו-סיסטם של חברת אפל.

תוכן עניינים

מה מייחד מחשבי Mac ממחשבים אחרים?

מחשבי אפל תמיד היו ידועים בעיצוב המלוטש ובממשק המשתמש הפשוט שלהם. אבל מה שבאמת מבדיל אותם ממחשבים אחרים הוא ה-macOS, מערכת ההפעלה שלהם. מחשבי Mac פועלים על macOS, שהיא מערכת הפעלה בלעדית למחשבי אפל. ה-macOS תוכנן להיות אינטואיטיבי, ידידותי למשתמש ובטוח יותר ממערכות הפעלה אחרות. למערכת ההפעלה החזקה הזו יש מגוון רחב של תכונות הבולטות מהמתחרים, כמו יכולות עריכת מדיה חזקות, תכונות אבטחה קלות לשימוש וביצועים אמינים.

 

בנוסף, אפל הן מעצבת את החומרה והן מפתחת את התוכנה של המכשירים שלה, מה שיוצר אינטגרציה חלקה בין השניים. מחשבי Mac מגיעים גם עם מבחר של אפליקציות מובנות, כולל iMovie, GarageBand ו-Pages שיכולים לעזור למשתמשים חדשים להיכנס ישר לעניינים ולהתחיל ליצור תוכן. בסך הכל, השילוב של מערכת הפעלה ייחודית, אינטגרציה של חומרה עם תוכנה ואפליקציות מובנות מבדיל את מחשבי המק ממחשבים אחרים והופך אותם לאפשרות מועדפת עבור אנשי מקצוע מתחום הדיגיטל ואנשים המחפשים חוויה ידידותית למשתמש.

מדריך מק למתחילים
macOS Ventura 13.3.1 - הגרסה האחרונה נכון לאמצע 2023

1. הכר את ה-Finder והשתמש בו בחוכמה

ה-Finder הוא כלי בסיסי של מערכת ההפעלה של Mac שעוזר לנו בהתמצאות בכל הקבצים והתיקיות של המערכת. ה-Finder למעשה הוא הסייר הקבצים של מק והעבודה עם ה-Finder די פשוטה וקלה. בראש כל דף Finder, ימצאו מספר שורות של כלים מועילים כמו חיפוש התיקיות והקבצים, גישה לתוכניות ומערכת ההעדפות וכו'. הפעולות ב-Finder נעשות בדיוק כפי שאדם מצפה שיעשו, לא מסובכות ולכן פשוטות להבנה. מומלץ מאוד להכיר את ממשק ה-Finder כדי להשתמש במשאבי המערכת בצורה חלקה ויעילה ופחות מבלבלת.

הפריסה הבסיסית של ה-Finder

כאשר אתה פותח את ה-Finder, תראה סרגל צד המכיל קיצורי דרך לתיקיות בשימוש תכוף כמו שולחן עבודה, מסמכים, אפליקציות והורדות. תראה גם חלון המציג את התוכן של התיקיה שנבחרה. בחלק העליון של החלון, תמצא סרגל כלים עם לחצנים שונים לביצוע פעולות כמו יצירת תיקיות חדשות, שיתוף קבצים, העברת פריטים, מחיקת פריטים ועוד. בחלק העליון ביותר של המסך יש את שורת התפריט, זה המקום שבו אתה יכול לגשת לכל התכונות וההגדרות של ה-Finder.

ניווט ב-Finder

אוקיי, אז עכשיו אתם יודעים מה זה Finder ואיך הוא נראה. אבל איך בעצם מנווטים בו? הדרך הקלה ביותר היא פשוט ללחוץ על תיקיה כדי לפתוח אותה. אתה יכול גם להשתמש בלחצני אחורה וקדימה בסרגל הכלים כדי לעבור בין תיקיות שכבר נפתחו. כמו כן ניתן להשתמש בקיצורי מקשים כמו Command + חץ למעלה כדי לעלות רמה אחת בהיררכיית התיקיות או Command + חץ למטה כדי לפתוח את התיקיה שנבחרה.

2. הפק את המירב מכלי החיפוש Spotlight

Spotlight הוא כלי חיפוש רב עוצמה שיכול לעזור לך למצוא במהירות כל דבר במק שלך – מקבצים לאנשי קשר ועד לאפליקציות. כדי לגשת ל-Spotlight, פשוט לחץ על סמל הזכוכית המגדלת בפינה השמאלית העליונה של המסך (או הקש Command + מקש הרווח). שם הקלד את מה שאתה מחפש – בין אם זה שם קובץ או אפילו רק מילה מתוך מסמך. Spotlight יציג באופן מיידי תוצאות רלוונטיות, מדורגות לפי רמת הרלוונטיות.

 

כדי להפיק את המרב מ-Spotlight, משתמשים יכולים להשתמש במילות מפתח או ביטויים כדי לחדד את תוצאות החיפוש שלהם. בנוסף, משתמשים יכולים להחיל מסננים על החיפושים שלהם כדי לצמצם את התוצאות.

טיפים וטריקים נוספים לשימוש ב-Spotlight כוללים שימוש במרכאות כדי לחפש ביטוי מדויק, שימוש באופרטורים בוליאניים (כגון 'ו' או 'או') כדי לצמצם עוד יותר את תוצאות החיפוש, ושימוש בסמל '+' כדי להוסיף מילים שחייבות להיות נוכחות בחיפוש. בנוסף ניתן לערוך חיפוש באלבומי תמונות לפי תאריך, מקום או אפילו שם.

 

אין גבול למה ש-Spotlight יכול לעשות עבורך. התנסה עם אפשרויות חיפוש שונות, ראה מה עובד הכי טוב עבורך ולמד דרכים חדשות להשתמש במק החדש שלך.

Spotlight-macOS-חיפוש
כלי החיפוש Spotlight

3. הכר את ה-Dock במק ולמד איך להשתמש בו

Dock זה המקום שבו אתם יכולים למצוא את האפליקציות שבהן אתם משתמשים בתדירות הגבוהה ביותר. ה-Dock הוא כמו מרכז הבקרה של ה-Mac המעניק לכם גישה מהירה ליישומים, לקבצים ולתיקיות שלכם. אתם יכולים להתאים אותו כך שיכלול רק את האפליקציות שבהן אתם משתמשים באופן קבוע או כדי להסיר את אלה שאתם משתמשים בהם לעתים רחוקות.

 

ה-Dock מאפשר לכם להפעיל אפליקציות במהירות, לעבור בין אפליקציות פתוחות ולגשת לקבצים או מסמכים בכמה לחיצות בלבד. על ידי ארגון אייקוני ה-Dock, תוכלו לשמור על שולחן עבודה מסודר ונקי תוך שיפור היעילות שלכם בעבודה. הקדישו קצת זמן כדי ללמוד כיצד להשתמש בכלי זה ביעילות, ותראו עד כמה אתם יכולים לשפר את פרודקטיביות העבודה ב-Mac שלכם.

DOCK במחשב מק

כדי לשנות מיקום של אפליקציה מסוימת פשוט לחץ על אותה אפליקציה ב-Dock, החזק את לחצן העכבר לחוץ וגרור את הסמל למיקומו החדש.

ניתן להסיר אפליקציות מה-Dock על ידי גרירתן החוצה ממנו. בנוסף ניתן להסיר אפליקציה מה-Dock ע"י כפתור ימני על האייקון, Options ולאחריו Remove from Dock

הסרת אפליקציה מה-Dock

אם אתה רוצה להוסיף אפליקציה שעדיין לא נמצאת ב-Dock, ניתן לגרור מה-Finder את האפליקציה לתוך ה-Dock. דרך נוספת היא לפתוח אותה ואז לחיצה ימנית בעכבר על הסמל שלה, Options, ומשם, בחר Keep in Dock.

הוסף אפליקציה ל-Dock

כדי להגדיל את ה-Dock, פשוט לחץ פעמיים על אחד הקצוות שלו ולאחר מכן תוכל לגרור אותו שמאלה או ימינה עד שתגיע לקצה המסך שלך, בדרך זו גם תוכל למקסם אותו.

כדי לשנות את מיקום ה-Dock על המסך, החזק את העכבר לחוץ בפינה השמאלית התחתונה שלו וגרור אותו למעלה כדי להעביר אותו למיקום חדש, בסיום, שחרר את האצבע ותיהנה.

4. השתמש בקיצורי מקלדת במק כדי לשפר יעילות

קיצורי מקשים הם חלק חשוב בארסנל הפרודוקטיביות של כל משתמש Mac. הם עוזרים לך לחסוך זמן ואנרגיה בכך שהם מאפשרים לך לבצע במהירות משימות שאחרת היו דורשות מספר לחיצות או הקשות. בסעיף זה, נדון בכמה מקיצורי המקשים הנפוצים ביותר של Mac וכיצד הם יכולים לעזור לך להספיק יותר בפחות זמן.

 

עבור מקלדות למחשב PC עם Windows, יש להשתמש במקש Alt במקום Option ובמקש עם הלוגו של Windows במקום Command.

 

Command + C: העתק

Command + V: הדבק

Command + X: גזור

Command + A: בחר הכל

Command + Z: בטל

Command + S: שמור קובץ

Command + O: פתח קובץ

Command + Tab: מעבר בין יישומים פתוחים

Shift + Command + 4: צלם צילום מסך

פתח את חיפוש Spotlight : מקש רווח + Control

Option + Shift + Volume Up/Down: שנה את עוצמת הקול במרווחים קטנים

Command + Q: צא מיישום

Command + W: סגור את החלון הפעיל

Command + Option + Esc: (במידה והישום נתקע) כפה יציאה מיישום

Control + Shift + Power: הכנס את המק למצב שינה

Control + Option + Command + Eject: הכנס את המק למצב שינה ותוציא את כל המדיה הנשלפת

5. הכר את Time Machine

דמיינו את זה: אתם עובדים על פרויקט גדול לעבודה ופתאום המחשב שלכם קורס. לא צריך להיבהל, ה-Time Machine הוא זה שיציל אתכם ברגעי אימה אלו.

בכמה לחיצות בלבד, ניתן לגבות בצורה מאובטחת את כל הקבצים החשובים על גבי כונן קשיח חיצוני מבלי שתצטרכו לעשות הרבה. נכון שפעם גיבוי המחשב היה טרחה מעיקה, אבל היום בעזרת Time Machine כל פעולת הגיבוי נהפך למשימה פשוטה ביותר שאינה דורשת ידע טכני רב.

הכר את Time Machine
כל מה שצריך זה פשוט לחבר כונן חיצוני למק

הכלי המהפכני הזה מאפשר לכם לנסוע אחורה בזמן ולשחזר גרסאות קודמות של קבצים. מחקתם בטעות את המצגת החשובה למחר למשרד? אין בעיה. עם Time Machine אפשר לחזור אחורה בזמן לפני שמחקתם אותה ולשחזר אותה כאילו זה מעולם לא קרה.

 

כדי להתחיל לעבוד עם Time Machine ולהגדיר את פעולת הגיבוי, כל מה שצריך זה פשוט לחבר כונן חיצוני ל-Mac ולפעול על פי ההנחיות שעל המסך. כמו כן הקפידו לשמור את כונן הגיבוי מחובר באופן קבוע למחשב כדי להבטיח שהקבצים החשובים שלכם יהיו תמיד מגובים בגרסה האחרונה שלהם.

6. נצל את תכונות הסינכרון והגיבוי של iCloud

עבור משתמשי Mac, תכונות הסינכרון, האחסון והגיבוי של iCloud חיוניות לשמירה על הנתונים שלהם. iCloud מאפשר למשתמשים לאחסן את המסמכים, התמונות, המוזיקה, האפליקציות ונתונים אחרים בשרתים של אפל, דבר שמקל על גישה לנתונים מכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט. בנוסף iCloud מספק גם גיבוי לנתונים במקרה של קריסת מערכת או כשל בחומרה.

אז כיצד אני מפעיל את iCloud?

1. פתח את העדפות המערכת ובחר iCloud.

2. בחר את התיבה שליד "iCloud Drive" ו-"גיבוי".

3. תתבקש להזין את ה-Apple ID והסיסמה שלך אם עדיין לא עשית זאת.

4. בחר את התיבה שליד "גיבוי אוטומטי" ובחר את תדירות הגיבויים שברצונך להגדיר.

5. תוכל גם לבחור איזה מידע יש לכלול בגיבויים שלך כגון אנשי קשר, לוחות שנה, מסמכים ועוד.

6. לחץ על "שמור" כדי לשמור את ההגדרות שלך ולהתחיל בתהליך הגיבוי.

7. הגדר אוטומציות עם Automator

Automator הוא יישום מק מובנה המאפשר ליצור משימות אוטומטיות באמצעות ממשק גרירה ושחרור פשוט. עם Automator, ניתן ליצור זרימות עבודה מותאמות אישית שיבצעו עבורנו משימות חוזרות, כמו שינוי שמות של קבצים, שינוי גודל תמונות או שליחת הודעות דואר אלקטרוני.

בנוסף יש גם מאות זרימות עבודה מוכנות מראש שניתן להוריד ולהתקין מספריית Automator. לכן, אם אתם רוצים להגביר את הפרודוקטיביות שלכם ולהשקיע פחות זמן במשימות ידניות, הגדירו אוטומציות עם Automator עוד היום!

 

הצעד הראשון להגדרת אוטומציות עם Automator הוא להכיר את האפליקציה. כברירת מחדל, Automator ממוקם בתיקיית היישומים ב-Mac. ברגע שתפתחו אותו, תוכלו לראות את הפעולות השונות שאתם יכולים לבצע על ידי גרירה ושחרור שלהן על זרימת עבודה.

כדי ליצור זרימת עבודה מותאמת אישית, החליטו איזו משימה ברצונכם להפוך לאוטומטית. לדוגמה, אם אתם משנים את גודל התמונות לעתים קרובות עבור הבלוג או חשבונות המדיה החברתית שלכם, אתם יכולים ליצור זרימת עבודה שתשנה את הגודל באופן אוטומטי ותשמור את התמונות האלה בתיקייה ספציפית.

 

כדי לעשות זאת, נגרור ונשחרר את הפעולה "שינוי גודל תמונות" על זרימת העבודה, ניבחר את האפשרויות הרצויות, ולאחר מכן נוסיף את הפעולה "שמור תמונות" כדי לציין היכן ברצוננו לשמור את התמונות ששונו. לאחר יצירת זרימת העבודה המותאמת אישית, ניתן יהיה לשמור אותה ולהשתמש בה בכל פעם שנרצה לבצע את המשימה הספציפית הזו.

8. נצל את היתרונות של Split View

אם אתה אוהב לעבוד עם מספר חלונות פתוחים בבת אחת, אתה תאהב את Split View. תכונה זו מאפשרת לך לצפות בשתי אפליקציות זו לצד זו, כל אחת תופסת חצי מהמסך שלך.

כדי להשתמש ב-Split View, פשוט לחץ את כפתור המסך המלא הירוק בפינה השמאלית העליונה של חלון האפליקציה. לאחר מכן תינתן לך האפשרות לבחור אפליקציה אחרת שתמלא את החצי השני של המסך שלך.

9. קרא את המדריך למשתמש ב‑macOS

עבור אלה שמשתמשים חדשים במחשב מק, Apple מספקת מדריך למשתמש חדש של Mac שנועד לעזור למשתמשים להתחיל עם המחשב החדש שלהם. מדריך זה מכסה את היסודות של מערכת ההפעלה macOS, כולל כיצד לנווט בממשק, להשתמש ביישומים המובנים, לנהל קבצים ותיקיות ולהתאים אישית הגדרות כך שיתאימו להעדפות אישיות. 

המדריך ידידותי למשתמש וקל לביצוע, מה שהופך אותו למשאב נהדר למתחילים שמחפשים להפיק את המרב מה-Mac החדש שלהם. עם המדריך החדש למשתמש של Mac והעוצמה והיכולות של מחשב Mac, כל אחד יכול להיות מיומן תוך זמן קצר וליהנות מכל מה שיש לטכנולוגיה החדשנית הזו להציע.

10. למד להשתמש בישומים המובנים של macOS

מלבד הטיפים והטריקים שהוזכרו במדריך מק למתחילים זה כיצד להתחיל בעבודה עם מק, ראוי לציין כי היישומים המובנים כגון Safari, Photos, Notes, Mail או Maps יכולים מאוד לעזור למתחילים בהיכרות עם מערכת ההפעלה. יישומים אלו לא רק קלים לשימוש, אלא שהם גם כלים נהדרים להתחיל לעבוד עם המק והתכונות הבולטות ביותר שלו.

יישומים-מובנים-macOS
יישומי מק מובנים

מדריך מק למתחילים - סיכום

לסיכום, אנו מקווים שמדריך מק למתחילים זה עזר לכם לנווט ב-Mac החדש שלכם בקלות. זיכרו שככל שתשתמשו יותר ב-Mac שלכם, כך תכירו יותר את התכונות והפונקציונליות שלו, ותוך זמן קצר תהיו מקצוענים בשימוש בו לכל סוג של פעולה, החל מגלישה באינטרנט ועד לעריכת סרטונים. 
אל תפחדו להתנסות בהגדרות השונות ולהתאים אישית את החוויה שלכם כך שתתאים להעדפות שלכם. אנו מאחלים לכם את כל הטוב שבמסע שלכם לתוך עולם ה-Mac ומקווים שהוא יהיה מלא ברגעים מהנים.

צריך עזרה עם המק בבית או במשרד?

מומחה מק עם למעלה מ-20 שנות ניסיון

שתף פוסט

עוד מאמרים בנושא

הסרת וירוסים במק
הגנה ואבטחה

הסרת וירוסים במחשב מק

כמה פעמים שמעתם שלמחשבי מק אין בכלל וירוסים? רבים מאיתנו מאמינים שמחשב מק לעולם לא חוטף וירוס – לצערנו זהו אינו יותר ממיתוס שאינו נכון. יש אמנם פחות איומים על מחשבי אפל…

איך לעשות גיבוי לווטסאפ
הגנה ואבטחה

איך לעשות גיבוי לווטסאפ

בעידן הדיגיטלי המודרני, וווטסאפ הפך לכלי יומיומי בלתי נפרד בחיינו. התקשורת המהירה והיעילה שהוא מספק, בשילוב עם המידע הרב שאנו שולפים דרכו, הופכים את האפשרות לאבד נתונים למצב…

נגישות