...

לשיחת ייעוץ

5 חוסמי פרסומות שעדיין עובדים עם כרום

חוסם פרסומות כרום

תוכן עניינים

גוגל משנה את האופן שבו תוספי כרום פועלים במחשבים שלנו ורובנו הולכים להרגיש את השינוי. השינויים במסגרת Manifest V3 נועדו, לפי גוגל, לשפר את הבטיחות והיעילות, אך המגבלות החדשות שמוטלות על תוספים לחסימת פרסומות בכרום, כמו uBlock Origin, גררו לא מעט ביקורת. דבר אחד עליו אין ספק הוא שגוגל היא חברת הפרסום הגדולה בעולם וחשוב מאוד לזכור זאת בהקשר לשינויים אלו.

האמת היא שכרום בזמן האחרון התחיל להטריד אותי קצת יותר מהרגיל, ואני אישית עברתי לדפדפן Brave. חוץ מ Brave יש לא מעט חלופות אשר ממשיכות לתמוך בתוספים הקיימים של כרומיום למשך זמן ארוך יותר מגוגל כרום.

אבל אם אתם מעדיפים להישאר עם כרום (או שאתם משתמשים בכרומבוק ואין לכם הרבה ברירות), הנה 5 תוספים שכבר שודרגו לסטנדרט החדש. הם אמנם מאבדים חלק מהיכולות שלהם בגלל ההגבלות החדשות של גוגל, אבל עדיין מצליחים לחסום את רוב הפרסומות ברשת.

 

AdBlock Plus - פתרון מוכר ואמין

כרום_Adbloc_Plus

AdBlock Plus הוא אחד מהחוסמים המוכרים ביותר בעולם, והוא זכה לפופולריות רבה בשל הפשטות והיעילות שלו. התוסף הזה אינו רק נעים לשימוש אלא גם מבצע עבודה טובה מאוד בחסימת פרסומות ברוב אתרי האינטרנט.

אחת מהתכונות הבולטות של AdBlock Plus היא היכולת שלו לסנן פרסומות בתמונות, באנרים, ופרסומות וידאו בצורה אוטומטית וללא צורך בהתערבות המשתמש. התוסף מספק אפשרות למשתמשים להוסיף כללים מותאמים אישית, כך שהם יכולים לבחור איזו סוג פרסומות ייחסמו ואילו יישארו. בנוסף, AdBlock Plus כולל אפשרות לסנן מעקבים ושירותים של צד שלישי, מה שמסייע בשמירה על פרטיות הגולש.

יתרון נוסף של AdBlock Plus הוא התכונה שלו לאפשר למשתמשים לתמוך באתרים על ידי הפעלת "פרסומות לא מזיקות". האפשרות הזו מאפשרת לאתרים שמבוססים על הכנסות מפרסום להמשיך לפעול מבלי להעמיס על הגולש פרסומות מוגזמות.

 

uBlock Origin Light - פתרון קליל עם ביצועים גבוהים

uBlock-Origin-Lite_כרום

uBlock Origin Lite הוא גרסה קלה של חוסם הפרסומות הפופולרי uBlock Origin, המציע פתרון קליל ויעיל ובלי להתפשר על הביצועים. גרסה זו מתמקדת בהפחתת השפעת המשאבים בהם משתמש התוסף על המחשב, מה שמבטיח שהגלישה תהיה חלקה ומהירה.

uBlock Origin Lite מספק מגוון רחב של אפשרויות להתאמה אישית של חסימת פרסומות. התוסף מאפשר למשתמשים לבחור מתוך רשימות חסימה שונות ולהוסיף רשימות אישיות כדי לשלוט בצורה מדויקת על התוכן שיחסם. התוסף תומך גם בחסימת רכיבי תוכן נוספים שאינם פרסומות, כמו אתרי "עקוב-אחרי" ואלמנטים נוספים שאינם רצויים.

תכונה נוספת שראויה לציון היא האפשרות למשתמשים לקבל התראות כאשר אתר מסוים מנסה לטעון תוכן חסום. זה מאפשר להם לראות את האפקט של החוסם בזמן אמת ולהתאים את ההגדרות לפי הצורך.

Privacy Badger - פרטיות וחסימת פרסומות במקום אחד

Privacy_Badger_כרום

Privacy Badger הוא תוסף חוסם פרסומות ששם דגש מיוחד על פרטיות המשתמש. הוא פותח על ידי ה-EFF (Electronic Frontier Foundation) ונותן מענה לצורך להילחם במעקב צד שלישי ברשת. Privacy Badger לא רק שחוסם פרסומות אלא גם מנתח את התנהגות האתרים ומונע מעקב של תוכנות צד שלישי.

תכונה ייחודית של Privacy Badger היא השימוש באלגוריתמים מתקדמים כדי לזהות רשתות מעקב שאינן נראות לעין האנושית. במקום להסתמך על רשימות אתרים-חסומים קבועות, Privacy Badger פועל בצורה דינמית ויעילה, ומבצע חסימה של צד שלישי אם הוא מנסה לעקוב אחרי הפעילות שלך ברשת.

בנוסף, Privacy Badger מציע ממשק פשוט ונוח למשתמש, שמאפשר לו לנהל את ההגדרות בצורה קלה. התוסף מספק גם דוחות ומידע על מעקבים שנחסמו, כך שתוכלו לדעת אילו אתרים ניסו לעקוב אחריכם.

AdGuard - פתרון כולל לחסימת פרסומות

Adguard_כרום

AdGuard הוא תוסף חוסם פרסומות המתמקד במתן פתרונות רחבים יותר מחסימה בלבד. הוא מספק הגנה מפני תוכנות זדוניות (malware) ומאפשר סינון תוכן. למרות ש-AdGuard הוא שירות בתשלום, הוא מציע אפשרות שימוש חינמית המאפשרת חוויית גלישה ללא פרסומות. בניגוד לחלק מהחוסמים האחרים, AdGuard מספק גם אפליקציות נפרדות לחסימת פרסומות ברמת מערכת ההפעלה ולא רק ברמת הדפדפן.

 

Ghostery - חוסם פרסומות עם דגש על פרטיות

מעבר לחסימת פרסומות, Ghostery מציע גם כלים לשיפור פרטיות המשתמש. הוא חוסם מעקב של צדדים שלישיים, ומספק נתונים בזמן אמת על הגורמים שאוספים מידע במהלך הגלישה. Ghostery מאפשר התאמה אישית מלאה של רשימות החסימה, כך שניתן לשלוט בדיוק על אילו פרסומות ומעקבים ייחסמו.

בנוסף, התוסף מציע ממשק ידידותי וקל לשימוש, שמסייע למשתמשים להבין כיצד אתרים משתמשים בנתונים שלהם ברשת. גם במקרה של Ghostery, העדכונים שבוצעו בכרום לא פגעו משמעותית ביכולות שלו, והוא ממשיך להוות פתרון מעולה לשילוב בין חסימת פרסומות לבין שמירה על פרטיות.

אופציות אחרות: חוסמי פרסומות פחות מוכרים

לצד ארבעת החוסמים הפופולריים, קיימים גם חוסמי פרסומות פחות מוכרים המציעים פתרונות ייחודיים. לדוגמה, Poper Blocker מתמחה בחסימת חלונות קופצים (pop-ups).

בנוסף, ניתן לחסום פרסומות ברמה בסיסית יותר באמצעות שימוש ב-VPN, אשר מסנן את כל התעבורה הנכנסת למחשבים שלכם. את ההגנה הזו בעזרת VPN, ניתן להרחיב לכלל המכשירים בבית על ידי הפעלת ה VPN ישירות על הנתב, או על ידי ניתוב התעבורה דרך שרת DNS. אם תבצעו את החסימה ברמת הנתב, תוכלו ליהנות מיתרון נוסף של חסימת פרסומות גם במכשירים אחרים, כמו הטלוויזיה החכמה, הטאבלטים והטלפונים הניידים שלכם.

 

חוסמי פרסומות שעדיין עובדים עם כרום - סיכום

בעוד שגוגל ממשיכה לבצע שינויים בעיצוב דפדפן כרום, חוסמי הפרסומות עדיין מהווים כלי חשוב עבור משתמשים רבים. חוסמים כמו AdBlock Plus, uBlock Origin, Ghostery ו-AdGuard ממשיכים לפעול בצורה אפקטיבית, וכל אחד מהם מציע יתרונות ייחודיים שיכולים להתאים לצרכים שונים. עבור מי שמחפש פתרונות מותאמים אישית יותר, קיימות גם אופציות נוספות.

צריכים טכנאי מחשבים מיומן בחיפה או בקריות לבית או למשרד?

טכנאי מחשבים עם למעלה מ-20 שנות ניסיון

שתף פוסט

עוד מאמרים בנושא

הסרת וירוסים במק
הגנה ואבטחה
הסרת וירוסים במחשב מק

כמה פעמים שמעתם שלמחשבי מק אין בכלל וירוסים? רבים מאיתנו מאמינים שמחשב מק לעולם לא חוטף וירוס – לצערנו זהו אינו יותר ממיתוס שאינו נכון. יש אמנם פחות איומים על מחשבי אפל…

איך לעשות גיבוי לווטסאפ
הגנה ואבטחה
איך לעשות גיבוי לווטסאפ

בעידן הדיגיטלי המודרני, וווטסאפ הפך לכלי יומיומי בלתי נפרד בחיינו. התקשורת המהירה והיעילה שהוא מספק, בשילוב עם המידע הרב שאנו שולפים דרכו, הופכים את האפשרות לאבד נתונים למצב…